Что нужно знать при перевозке велосипеда по российским железным дорогам: как лучше его разместить и во что упаковать.

Единых правовых норм, регулирующих перевозку велосипедов самолётом нет.

Local Bike Shop — местный валосипедный магазин.

Ещё не с нами?

Почему лучше зарегистрироваться

вход

16 января 2009

|Sheldon Brown

Synchro

In the late 1980's, Campagnolo needed to respond to Shimano's S.I.S. indexed shifting system. Their first attempt was called «Synchro®».

It was Campagnolo's wish to make a system that would be compatible with their older derailers and other products, to provide an easy upgrade path for their existing customers. This was a laudable goal, but turned out to be impractical.

The Synchro (and Synchro 2) down tube shift levers had replaceable, color coded «indexing discs» with detent notches at different spacings. There were quite a few different indexing discs available for different freewheel models and spacings.

The problem that sank Synchro was cable travel. Campagnolo derailers had always uses a very short cable travel from gear to gear. The shorter travel came with higher tension, and these two factors exacerbated issues of cable friction and stretch. As Shimano also discovered, a key to good indexing is long-travel, low-tension cable setups. Shimano also made a mis-step with this: their original 1984 Dura-Ace S.I.S. system used a fairly short cable travel, requiring unusually high degrees of precision in associated parts. When they «trickled down» S.I.S. to the 600EX group in 1986, they went with a longer cable travel, which became the standard for the rest of the Shimano line. This led to a decade of incompatibility between Dura-Ace and the rest of the Shimano line, only resolved in 1997 when Dura-Ace went to 9−speed and lengthened the cable travel to match the rest of the line.

Currently, Campagnolo's shifters and derailers use an even longer cable travel than Shimano does.

Synchro derailers and shift levers are incompatible with anything else, and the Synchro system worked so poorly that it is not a good idea to try to set the system up on a bike you intend to actually ride.

Эластомер

←  Ctrl  →

1030

Событие

0
joe
21 мая 2013

«Москва велосипедная» проводят конкурс сумасшедших велокостюмов :)

Авторы лучших работ примут участие в праздничном велозаезде, который телеканал «Дождь» устроит 30 июня, а самого сумасшедшего ждёт поездка в Европу на двоих.

Будь в курсе!

0
18 сентября 2011

18 сентября16:00, 17:30 — День открытых дверей в музее веломобилей19 сентября19:00 — Лекция «Smart City: теории и практики создания умного города»20:00 — Предпремьерный показ фильма о велосипедном путешествии из России в Португалию участников проекта Let’s Bike It!

0
27 мая 2011

Обсуждение проблем, связанных с велосипедным транспортом, с президентом «Велотранспортного союза» Игорем Налимовым, куратором проекта по развитию велодвижения в России Let's bike it Владимиром Кумовым, и координатором исследовательской темы «Общественное пространство» института медиа, архитектуры и дизайна «Стрелка» Федором Новиковым.

0
24 мая 2011

25−летняя англичанка Сара Оутен (Sarah Outen), совершающая одиночное кругосветное путешествие, вчера вечером добралась до Астрахани — последнего города в Европе на её маршруте.

0
19 мая 2011

Улучшенная трасса длинной 850 метров с перепадом высот до 100 метров уже была опробована сильнейшими мтб райдерами на первом этапе Кубка Сибири и Чемпионате который пошел в Новосибирске в прошлом году.